El día 22 de marzo de 2016, los
alumnos/as de 6ºC fuimos a la villa romana de Veranes, donde
nos atendió una guía llamada Ana. Ana nos enseñó algunos restos que quedaban de
la villa: utensilios, escrituras, una nevera (que parecía un jarrón)…
Después hicimos un juego que consistía
en imitar a los invitados, a Veranius, al hijo primogénito, a los
esclavos…Teníamos que coger una piedra y si esa piedra tenía letra, nos tocaba
representar a un personaje u otro.
A continuación estuvimos viendo todo lo
que quedaba de la casa de Veranius (éste y su hijo primogénito tenían
calefacción en sus habitaciones), una piscina y sala de invitados, entre otras
dependencias.
Fízose´l
martes 15 de marzu na sala d´ordenadores de la nuesa escuela l´actividá Xugando
a construyir, empobinada pola escritora ya investigadora de la cultura
tradicional asturiana Sabel Tuñón,
dientro de les xeres d´espardimientu de la LLINGUA ASTURIANA nes escueles de
Programes Educativos de la estaya de Cultura y Educación, al traviés de la
Oficina de Normalización Llingüística del Ayuntamientu de Gijón/Xixón. L´actividá
(que tuvo una duración de dos hores), desendolcada colos escolinos y coles
escolines de quintu d´Educación Primaria,
consistió en faer, col sofitu d´un novedosu programa informáticu, un horru y un molín tradicional asturianu. Xera perinteresante onde tamién se
deprendieron aspeutos de comparanza d´otres cultures del mundiu au puen vese
construcciones tradicionales asemeyaes a les nuestres.
Dende´l
10 febreru al 9 de marzu pudo vese, na zona d´esposiciones de la clas de
Llingua Asturiana y Lliteratura, el llibru Mansín (editorial Trabe) con testos ya
ilustraciones de la escritora Carla
Menéndez Fernández, empobinada pal alumnáu d´Educación Primaria. Nel
espocuentu, dientro de les xeres de Programes Educativos de Cultura y
Educación, al traviés de la
Oficina de Normalización Llingüística del Ayuntamientu de
Gijón/Xixón, cuéntase la hestoría del gallu montesín (urogallo) Mansín,
qu´apuerta dende´l monte pal pueblu Tarna. Ellí va pa escuela, xuega cola
reciella al cascayu, a la pita ciega y al balón, y fai marañueles ente otres coses
bien prestoses. Fechura lliteraria pa camentar sobro´l respetu al mediu
ambiente y del abellugamientu de delles especies en peligru de desaniciu qu´hai
n´Asturies, como l´osu pardu, el l.lobu, amái del gallu montés.
Un niño puede ser testigo de una emergencia. Los niños son
capaces de aprender RCP y primeros auxilios. Con esas premisas, Marta Nonide, médico del SAMU, impartió
un taller de “primer contacto con la atención a la emergencia” a todos los
alumnos de Primero y Segundo.
Les explicó la importancia de número de emergencias 112.
Hicieron prácticas con un peluche indicándoles en qué ocasiones se recomienda
la Posición Lateral de Seguridad. Practicaron las compresiones torácicas con
sus muñecos. También la Maniobra de Heimlich para cuando una persona se
atraganta, e incluso una variante de esa maniobra la practicaron con sus
profesores. Y lo mejor de todo, muchas de esas cosas las aprendieron cantando,
gracias a la “Canción de la reanimación” y a la animosidad de Marta que con su
guitarra motivó a todos nuestros alumnos, con la inestimable ayuda de la mamá
de Sara, Carmen Rodríguez, también
médico.
El taller resultó extremadamente útil y esperamos que tenga
continuidad en cursos posteriores. La educación temprana sanitaria puede salvar
vidas.
El día 26 de febrero de 2016
los alumnos de 1º fuimos al Centro Municipal Gijón- Sur para ver una obra de
FETEN, titulada “El sol y el girasol”.
La historia trataba sobre
una familia de girasoles que siempre estaban alegres, excepto uno que estaba
triste porque quería estar solo para ver cómo crecían las flores.
Un miércoles por la noche se
cambiaron las caras el sol y el girasol,porque el sol siempre estaba alegre.
Al final, todos los
girasoles se hicieron amigos y el girasol convertido en sol se puso contento
porque estaba todo tranquilo.